Kenapa susah sangat kau nak move on, elin. Sampai bila kau nak sedih macam ni. Tak ada sesiapa kisah pasal kau, elin. Aku rasa bodoh kenapa aku tak boleh mulakan hidup baru tanpa kau. Kau tahu tak hati aku sakit sangat. Aku tak tahu berapa kali nak bagitahu. Terlalu sakit. Amat sakit. Ah semuanya sakitlah. Sebelum ni aku bagi harapan aku pada kau, tapi kali ini semuanya musnah. Mungkin Allah nak tunjuk kebenarannya pada aku. Kau tahu tak aku sangat lemah sekarang ni. Mood nak makan makanan sedap pun dah tak pandang, tak ada selera langsung. Aku frust kau tahu tak. Nak bercakap dengan keluarga pun, ada je aku nak marah. Ada je tak kena. Seharian aku mendiamkan diri. Aku ikutkan apa keluarga turutkan. Mood aku kali ini betul-betul dah hilang. Mood bersemangat aku. Semuanya dah tak ada. Kenapa? Sebab dah musnah. Penat sangat aku nak menjaga hati dan perasaan orang lain. Terlalu penat. Aku cuma nak jadi wanita yang baik. Tapi aku rasa tak perlu tunjuk kebaikan aku pada orang lain, sebab nanti aku sendiri yang sakit. Aku cuma dapat lepaskan perasaan pada Allah. Berdoa dan berserah. Dugaan. Banyak sangat dugaan aku pada tahun ini. Ya Allah, aku memohon pada Mu semoga 2013 adalah tahun lebih bermakna untuk aku. Biarlah 2012 ini menjadi saksi sakit dan dugaan aku. Tadi drive kereta tiba-tiba menangis. Terlalu emosi aku ni. Baru putus cinta dah jadi macam ni. Ha ha ha. Bodoh lah aku tak sedih wey. Si beliau tu ex senior, dah lama kenal. Dari dulu lagi rapat. Tak sangka pula bila dah terlalu sayang jadi macam ni. Drive pun macam orang gila. Tapi masih fikir aku ada keluarga. Tapi itulah.. ramai tak tahu apa aku rasa. Kehilangan kawan baik. Masalah keluarga. Kali ini aku kehilangan orang yang aku sangat sayang. Kali ini, aku kena hadapi semuanya seorang diri. Tak perlukan orang lain. Aku dah tak percaya sesiapa. Penat sangat bila aku dah mula percaya, aku ditipu. Didusta. Oh, sakit tahu tak! Yay, akhirnya rumah siap kemas. Fuh, penat sangat kemas seharian. Makan pun tak. Perut berbunyi je daripada tadi. Malu rasanya bila orang sebelah dengar bunyi itu. Eh, apa aku kisah. Perut aku tak kacau kau. Hehe. Dua tiga hari pindah rumah baru, kepala rasa sakit sangat. Tak tahu kenapa. Rasanya dah berapa tablet aku makan panadol sehari. Biarlah aku serah semuanya pada Allah. Aku dah tak nak mengharap lagi. Aku harus bergerak. Tak boleh duduk dalam kesedihan je. Nanti orang fikir aku ni wanita betul-betul lemah. Dalam kekuatan, ada kelemahannya juga. Papa semangat sangat hari ini pasang macam-macam. I got bell! Hehe, comel je nanti orang bell rumah baru. Well, barang sekolah masih tak beli. Tak tahu bilalah aku nak beli. Kasut pun dah boleh bagi anjing makan. Tak apalah, aku bersyukur. Kalau ada rezeki mama dan papa lebih, belilah. Aku tak peduli semua tu. Asalkan aku dapat meneruskan pelajaran. Tak payah fikir pasal cinta lagi dah. Betul-betul frust dengan cinta ni. Hahaha! Tak tahu bila agaknya aku boleh dapat cinta sebenar. Dah la, malas nak fikir. Nak makan. Terlalu lapar. Semoga esok adalah hari lebih baik daripada hari ini. Assalamualaikum wbt.

with sadness, me..

Lot's of love.